Sortare dupa categorie

Cum prevenim albirea parului

Cum prevenim albirea parului

Pentru a avea un aspect cat mai natural, sanatos si plin de tinerete, este foarte important cum arata parul. In afara ca este ideal sa fie cat mai viguros si stralucitor, este ideal sa intarziem cat mai mult posibil aparitia firelor albe de par. Studiile statistice realizate in mai multe tari in ultimii ani releva faptul ca o treime din oameni incep sa incaruntesca inainte de implinirea varstei de 30 de ani.

De ce albesc firele de par

O cauza importanta a incaruntirii este scaderea cantitatii de melanina din organism. Melanina este chiar substanta care da culoarea parului și, odata cu trecerea anilor, organismul produce mai putina, in mod natural si ireversibil.

Albirea firelor de par are legatura insa si cu factorii genetici in materie de depigmentare. Daca mostenim genetic tendinta catre depigmentare, procesul colorarii firelor de par in interiorul foliculilor inceteaza la varste mai mici decat ar  fi normal.  

Mai exista si alte cauze care pot provoca aparitia firelor par albe, cum ar fi alimentatia, utilizarea anumitor medicamente, unele disfunctii hormonale, migrenele, tulburarile metabolice, socurile emotionale, poluarea sau un mod de viata dezordonat.

Totodata, atat hipo, cat si hiper-tiroidismul pot duce deseori la albirea parului intr-un ritm mai alert, caz in care specialistii recomanda efectuarea unor analize pentru depistarea unor eventuale probleme cu glanda tiroida.

Cu toate ca aparitia firelor de par albe este un fenomen firesc, nimeni nu-si doreste sa incarunteasca. Fenomenul poate aparea la orice varsta, chiar si la tinerete, in functie de stilul de viata adoptat si de trasaturile genetice. Pentru a intarzia pe cat posibil albirea firelor de par, specialistii au realizat un set de reguli si sfaturi care trebuiesc respectate si aplicate.

Lasati-va de fumat

Rezultatele a numeroase studii au evidentiat faptul ca fumatul cauzeaza imbatranirea prematura, inclusiv incaruntirea. Mai mult, specialistii au stabilit ca persoanele care fumeaza prezinta un risc de patru ori mai mare de a incarunti, comparativ cu cele care nu au acest viciu. De aceea, cu cat renuntati la obiceiul inhalarii fumului de tigara mai devreme, cu atat scadeti riscul albirii firelor de par.

Circulatia sanguina

O mare importanta pentru prevenirea aparitiei firelor de par albe o are starea circulatiei sanguine. Prin renuntarea la fumat, se va imbunatati si circulatia sanguina, care contribuie mult la sanatatea parului si impiedica aparitia firelor albe.

Pe de alta parte, consumam in zadar cele necesare unui par sanatos, cum ar fi vitaminele si mineralele, daca acestea nu ajung la scalp si la par. Este si un motiv in plus pentru care este important sa facem miscare zi de zi. Tot pentru imbunatatirea circulatiei in zona, este foarte util un masaj al pielii capului timp de 5-10 minute pe zi.

Mai mult cupru si iod

Lipsa cuprului sau a iodului din alimentatie poate fi o alta cauza a incaruntirii premature. In consecinta,  este necesar sa consumati periodic si in cantitati suficiente alimente bogate in cupru: nap verde, fasole alba, spanac, carne, migdale, seminte de dovleac, mure, ananas si rodii. O sursa importanta de iod o reprezinta morcovii si spanacul.

Hidratare corespunzatoare

De o mare importanta este sa consumati zilnic suficienta apa, astfel incat organismul sa fie hidratat corespunzator. Pentru aceasta, este recomandabil sa reduceti consumul de alcool si de cafea, care deshidrateaza organismul.

Reduceti sau evitati totodata consumul de alimente prajite si de condimente prea iuti sau acide, pentru ca si acestea contribuie la deshidratarea organismului. In caz contrar, din cauza deshidratarii, substantele nutritive benefice nu mai ajung pana la firele de par, ceea ce poate provoca incaruntirea.

Mai multa relaxare si mai putin stres

Intrucat accelereaza procesul de imbatranire, aparitia firelor de par alb poate fi declansata si de stres, de aceea trebuie sa incercati sa va relaxati mai mult si sa nu puneti toate micile vesti neplacute la suflet. Pentru a obtine relaxarea si detensionarea musculara, va poate ajuta o sedinta de masaj pe saptamana.

De asemenea, dupa o zi obositoare, va poate aduce un plus de relaxare fizica, dar si psihica, o baie cu apa calda in care ati adaugat uleiuri esentiale obtinute din diverse plante. Mai puteti sa evitati starea de stres daca veti avea tot timpul o gandire pozitiva si plina de optimism, fara sa doriti raul nimanui, sub nicio forma.

Vitamine si proteine

Cand vine vorba despre incaruntirea prematura a parului, trebuie sa stiti ca si deficienta de vitamina B12 poate afecta podoaba capilara. Ca urmare, este necesar sa consumati alimente care contin din plin vitamina B12, adica oua, branza, carne de vita, carne de miel, peste si ananas.

Totodata, pentru ca organismul sa nu duca lipsa de complexul de vitamine B, se recomanda consumul de morcovi, banane, crabi si stridii, dar si de seminte de floarea-soarelui, migdale, ulei de cocos sau de migdale si germeni de grau.

Pentru cresterea parului si pentru mentinerea sanatatii si vigorii podoabei capilare, este important sa-i asiguram organismului necesarul de vitamine, care lupta impotriva radicalilor liberi si impiedica albirea firelor de par.

De asemenea, pentru sanatate in general, precum si pentru sanatatea pielii si a parului, o importanta deosebita o au proteinele. Pentru aceasta, se recomanda consumul periodic de carne slaba de pui, de curcan sau de peste, oua si branzeturi.

Somn suficient

Pentru a obtine relaxarea si implicit reducerea stresului, precum si pentru mentinerea tineretii si a sanatatii, somnul are o importanta cruciala. In consecinta, regula necesitatii de a dormi opt ore pe noapte nu trebuie incalcata prea des.

Omega 3 si zinc

Prezenta in organism a acizilor grasi Omega 3 este benefica pentru firele de par, intrucat acestia stimuleaza melanocitele sa produca melanina, cea care ii confera podoabei capilare culoarea naturala.

Un continut mare de acizi grasi Omega 3 il are carnea de peste - tonul, pastravul, heringul, somonul - precum si fructele cu coaja lemnoasa, cum ar fi nucile, alunele de padure, migdalele etc.

Un rol important in pastrarea culorii naturale a parului il au si acidul folic si dioxidul de siliciu. Pe de alta parte, zincul are rolul de a regla cantitatea de ulei natural din scalp, fiind benefic pentru sanatatea firelor de par.

Ce sa nu consumati

Pentru a evita aparitia incaruntirii premature, se recomanda reducerea si evitarea consumului de alimente care contin coloranti artificiali si conservanti, precum si alimentele cu un continut mare de carbohidrati. In caz contrar, parul poate deveni casant, iar nivelul de antioxidanti din organism poate scadea.